Objavte v sebe ženskú vášeň
- svoju hybnú silu.

Logo

„Bez vášne nemáte energiu.
Bez energie nemáte nič.“

Warren Buffet

Zdravie

Ako sa dostať do formy pred zimným lyžovaním?

2.12.2022 - Ktoré svaly sú dôležité?

Ak si chcete užiť v zime lyžovanie s radosťou, mali by ste začať s kondičnou prípravou už v jeseni. Zhodli sa na tom viacerí skúsení profesionáli.

Určite si chcete užiť lyžovanie aj vo vyššej rýchlosti. Preto by ste sa pri zlepšovaní kondície mali zamerať na posilnenie chrbtového a brušného svalstva. Silné by mali byť aj ruky a nohy.

Lyžovanie a ohybnosť

Pre lyžiarov je dôležité mať pevné chrbtové a brušné svaly, ktoré pomáhajú pri lyžovaní udržať rovnováhu, pripomína portál FashionMagazin.

K dôležitým patria aj svaly okolo členkov a chodidiel, ktoré zodpovedajú za tlakové a rotačné pohyby.

Portál upozorňuje, že je potrebné mať aj pevné lýtka a vonkajšie svaly dolných častí nôh. A ohýbače kolien, ktoré tlmia pri lyžovaní otrasy a nárazy vám pomôžu udržať stabilitu.

Podceniť by ste nemali ani sedacie svaly, ktoré tiež pomáhajú pri pohotovom ovládaní smeru jazdy.

plávanie, lyžovanie
Ilustračná fotografia.
Zdroj: Pixabay/egmuri

Jesenným športovaním k zimnej kondícii

Aké športy by ste si teda mali zvoliť, aby ste sa dôkladne pripravili na zimnú sezónu?

Medzi športy, ktoré spoľahlivo zvýšia rýchlosť a výkonnosť lyžiarov, patrí:

  • rýchla chôdza,
  • beh,
  • cyklistika,
  • korčuľovanie na kolieskových korčuliach,
  • tenis,
  • plávanie,
  • posilňovanie a mnoho ďalších.

Profesionálni lyžiari uvádzajú, že na začiatku tréningového procesu by sa športovec mal sústrediť na budovanie telesnej sily, následne by ste mali prejsť k intenzívnejším tréningom.

Každý tréning nezabudnite ukončiť strečingom. Optimálny počet je tri a viac hodinových tréningov týždenne.

Kedy začať? V ideálnom prípade by ste mali začať s tréningom 8 – 12 týždňov predtým, ako sa vyberiete lyžovať. Ale aj menej týždňov cvičenia zmení vašu kondíciu, ak budete pri cvičení dôslední.

Redakcia Vášeň v Tebe

Súvisiace články:

Silný odkaz pre vaše zdravie. Pozrite, koľko málo stačí, aby ste sa vyhli depresii

Chráňte svoje srdce. Viete, kedy máte jesť, aby ste znížili hladinu cukru, krvný tlak či cholesterol?

Zdroj úvodnej foto: Pixabay/rolfvandewal


Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.