Objavte v sebe ženskú vášeň
- svoju hybnú silu.

Logo

„Bez vášne nemáte energiu.
Bez energie nemáte nič.“

Warren Buffet

Zdravie

Budíte sa vy alebo vaše deti o 3.00 ráno? Spozornite!

3.12.2022 - Čo je jedným z dôvodov budenia sa práve o 3.00?

Spánok je veľmi dôležitý fyziologický proces, vďaka ktorému môže telo správne fungovať, regenerovať a naberať silu. Preto by ste nemali ignorovať vznik problémov súvisiacich s nespavosťou.

Ak sa v noci často budíte, môže to ovplyvniť vaše zdravie.To, koľko spánku potrebujeme, závisí najmä od nášho veku. Najviac ho potrebujú novorodenci, ktorí spia až 16 hodín. 

U ľudí, ktorí majú problémy s nočným budením, sa často objavuje tretia hodina ráno. Prečo je to práve táto hodina? Poznáme jeden z dôvodov.

Budenie sa o 3.00 ráno – čo je príčinou?

Spánok pozostáva z dvoch fáz – NREM a REM. Tieto fázy sa počas noci opakujú 4 až 5-krát. Spánok sa začína fázou NREM a končí REM.

Prvá nastáva bezprostredne po zaspatí a vyznačuje sa okrem iného poklesom telesnej teploty a krvného tlaku.

NREM fáza trvá približne 100 minút a je rozdelená do štyroch etáp. Vtedy má telo príležitosť na regeneráciu. 

REM fáza však trvá oveľa kratšie, maximálne pol hodiny. V tejto fáze mozog začína pracovať intenzívnejšie. Preto práve v REM najčastejšie dochádza k prebudeniu.

Ukazuje sa, že budenie sa okolo 3.00 je s najväčšou pravdepodobnosťou spôsobené poklesom melatonínu, upozorňuje portál Interia. Najviac tohto hormónu je v tele od polnoci a okolo tretej začína jeho koncentrácia klesať. Melatonín prispieva aj k zvýšeniu telesnej teploty. Vďaka tomuto faktoru telo cíti potrebu sa prebudiť.

spánok, nespavosť, budenie sa
Ilustračná fotografia.
Zdroj: Pexels

Spánok a nedostatok melatonínu

Portál Herbalus upozorňuje, že čím dlhšie a častejšie je človek vystavený svetelnému žiareniu, tým nižšie je množstvo melatonínu v krvi a tým rýchlejší je vývoj pohlavných žliaz.

Zistilo sa, že deti vychovávané v dobe počítačov, tabletov a smartfónov dospievajú oveľa rýchlejšie ako deti vychovávané pred 30-40 rokmi. Príznaky nedostatku melatonínu sú:

  • narušený rytmus spánku a bdenia,
  • poruchy zaspávania,
  • únava a denná ospalosť,
  • rozptýlenie,
  • problémy so sústredením,
  • bolesť hlavy,
  • podráždenosť,
  • malátnosť.

Redakcia Vášeň v Tebe

Súvisiace články:

Trápia vás nočné mory? Vedci našli spojenie so závažnými chorobami

Ako zastaviť nadmerné potenie počas spánku? Prinášame 4 riešenia

Zdroj úvodnej foto: Pexels


Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.