Objavte v sebe ženskú vášeň
- svoju hybnú silu.

Logo

„Bez vášne nemáte energiu.
Bez energie nemáte nič.“

Warren Buffet

Zaujímavosti,

Kvôli týmto trikom míňame viac peňazí. Ako nás obchody s oblečením prinútia nakupovať viac?

13.4.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/Kmpzzz). Keď vstúpime do obchodu s oblečením, málokedy si uvedomíme, koľko marketingových techník sa používa na ovplyvnenie nášho správania a nákupných rozhodnutí. Od falošného...

13.4.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/Kmpzzz).

Keď vstúpime do obchodu s oblečením, málokedy si uvedomíme, koľko marketingových techník sa používa na ovplyvnenie nášho správania a nákupných rozhodnutí. Od falošného znižovania cien až po taktiku manipulácie s priestorom v skúšobnej miestnosti – obchody používajú rôzne stratégie na zvýšenie svojich ziskov. Tu sú niektoré z nich.

Keď vstúpime do obchodu s oblečením, málokedy si uvedomíme, koľko marketingových techník sa používa na ovplyvnenie nášho správania a nákupných rozhodnutí
Foto: shutterstock/Kmpzzz

Neuromarketing a nákupné rozhodnutia. Čím sa táto oblasť zaoberá?

Takmer každý z nás si už niekedy kúpil oblečenie, ktoré príliš skoro skončilo na dne šatníka. K neuváženým nákupom nás pod vplyvom emócií zvádza množstvo trikov, ako aj podnetov, ktoré podvedome vnímame svojimi zmyslami.

Vznik špecifických emocionálnych reakcií u zákazníkov počas nakupovania nie je náhodný. Je výsledkom toho, že majitelia obchodov uplatňujú stratégie navrhnuté na základe neuromarketingového výskumu.

Neuromarketing je oblasť, ktorá využíva poznatky neurovedy na optimalizáciu predaja. Jeho cieľom je pochopiť, čo poháňa zákazníkov pri nakupovaní, a ovplyvniť ich nákupné rozhodnutia.

Inými slovami, značky a predajcovia sa snažia stimulovať náš nervový systém (často ovplyvňovaním podvedomia) tak, aby sme nakupovali viac, ochotnejšie a menej hrubo. Tu sú niektoré z najobľúbenejších trikov používaných v obchodoch s oblečením.

Hudba a rozhodovanie. Ako hudba ovplyvňuje výber v obchodoch s oblečením?

Americká výskumníčka Julie Bakerová písala o vplyve prostredia v predajni na rozhodovanie zákazníkov už v roku 1986. Vtedy zdôraznila, ako hudba ovplyvňuje náladu a pohodu, ktoré sa premietajú do našich rozhodnutí pri nakupovaní. Ukázalo sa, že nielen typ hudby, ale aj hlasitosť a tempo zvukov ovplyvňujú spôsob, akým nakupujeme.

V obchodoch s oblečením môžeme pozorovať, že hudba je hlasnejšia a rýchlejšia ako napríklad v supermarketoch. Rýchle tempo spôsobuje, že nakupovanie je menej premyslené – nakupujeme viac a rýchlejšie. Platí to najmä v obchodných reťazcoch, ktoré ponúkajú lacné oblečenie.

Naopak, v obchodoch, ktoré ponúkajú výrobky pre trochu staršieho zákazníka, často drahšie, hrá relaxačná, pomalá hudba. Štúdie ukázali, že tento typ zvuku podporuje zákazníkov, aby sa po obchode pohybovali pomalšie. To isté platí aj v supermarketoch, kde pomalšie nakupovanie často vedie k tomu, že do nákupného košíka sa vkladá čoraz viac výrobkov.

Medzi marketingovými trikmi, ktoré používajú obchody, nájdeme aj falošné zľavy, ktoré spočívajú vo vytváraní dojmu zníženia cien
Foto: shutterstock.com/Veja

Ide o jednu z najčastejších marketingových manipulácií. Falošné znižovanie cien a predaj

Pri nakupovaní nie je nič lákavejšie ako výpredaje, znižovanie cien a propagačné akcie. Bohužiaľ, zdanlivé ponuky nie sú vždy také, aké si myslíme, že sú.

Medzi marketingovými trikmi, ktoré používajú obchody, nájdeme aj falošné zľavy, ktoré spočívajú vo vytváraní dojmu zníženia cien, pričom v skutočnosti sa ceny nemenia. Často sa môžeme stretnúť s počiatočným nadhodnotením ceny, aby sme potom mohli tovar označiť ako zľavnený. Potom je pravdepodobnejšie, že si daný výrobok kúpime v domnení, že ušetríme. Nič nemôže byť ďalej od pravdy.

Tento problém sa do istej miery vyriešil povinnosťou uvádzať najnižšiu cenu výrobku z obdobia 30 dní pred znížením. Niektorí zákazníci tomu však stále nevenujú pozornosť a nechajú sa zlákať falošnými akciami.

Je zaujímavé, že výpredaje v odevných reťazcoch sa najčastejšie organizujú na konci sezóny. Napríklad tesne pred začiatkom jesene môžeme kúpiť letné šaty, topy alebo šortky za výhodné ceny. Zákazníci si radi kupujú oblečenie s myšlienkou, že daný tovar využijú aj v nasledujúcej sezóne, ale majte na pamäti, že móda aj náš vkus sa môžu v priebehu roka meniť.

V skutočnosti nás výpredaje nútia nielen nakupovať viac, ale aj vyberať si veci, ktoré nepotrebujeme len preto, že sú lacné.

Manipulácia s priestorom v šatniach. Skresľujú zrkadlá realitu?

Šatne v obchodoch s módou sú starostlivo navrhnuté tak, aby vytvárali čo najlepší dojem na zákazníka.

Zvyčajne sú pomerne malé, čo spôsobuje, že sa cítia menej pohodlne, čo ich následne môže viesť k rýchlejšiemu rozhodovaniu o nákupe. Okrem toho stiesnený priestor v kombinácii s primeraným mäkkým osvetlením spôsobuje, že obraz, ktorý vidíme v zrkadle, vnímame trochu inak, napríklad vrátane farieb a štruktúry materiálu.

Problémom sú často aj samotné zrkadlá. Nie každý vie, že mnohé obchodné reťazce s módou inštalujú zrkadlá s konkávnym povrchom, v ktorých vyzeráme štíhlejšie a oblečenie na nás lepšie leží ako v skutočnosti.

Impulzívne nakupovanie na poslednú chvíľu alebo taktika ukladania výrobkov na seba pri pokladni

Nie je to náhoda, ale v obchodoch s oblečením, priamo pri pokladniach a niekedy aj na pulte, môžeme nájsť drobné predmety s lacnou cenovkou, ako sú šperky, parfumy, kozmetika, ponožky a bytové doplnky.

Často si ich prezeráme, keď stojíme v rade pri pokladni, a niekedy ich bez rozmýšľania pridáme do košíka.

Ide o ďalšiu dobre mienenú taktiku, ktorá má zákazníkov povzbudiť k impulzívnemu nákupu na poslednú chvíľu.

Redakcia Vášeň v tebe.

Súvisiace články:

Aké triky používajú obchody? Vďaka tomu tam miniete viac peňazí

Odkiaľ pochádza oblečenie z druhej ruky? Tu sa dozviete, čo sa s nimi deje, kým sa dostane na vešiaky


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Odporúčame

V lete varím litre, v zime si vychutnávam sladkú chuť. Obľúbený kompót celej rodiny

26.7.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock.com/Vanessa Bentley). Tradícia prípravy zaváranín na zimu sa v mnohých rodinách dedí z generácie na generáciu. V domácich špajzách…

Recepty pre mladosť z rôznych kútov sveta. Techniky, ktoré zlepšujú vzhľad pleti

26.7.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/Alliance Images). V dnešnej dobe rozmachu kozmetického priemyslu často zabúdame na spôsoby, ktoré ženy na celom svete používajú už…

Protesty v turistickom raji. Plánujete dovolenku na tomto ostrove?

26.07.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: youtube.com/@TheTimes). Malorka je nádherný španielsky ostrov, ktorý každoročne navštívi množstvo cestovateľov. Jeho obyvatelia však nie sú spokojní s takým…

Toto je najlepší čas ísť spať. Odborníci hovoria o „zlatej hodine“

26.07.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/fizkes). Časy spánku a jeho dĺžka sú individuálnou záležitosťou. Každý z nás môže mať iné potreby a preferencie. Napriek…

Prečo by ste nemali nastúpiť do lietadla v šortkách? Dôvod je dôležitý

26.07.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/Patryk Kosmider). V lietadlách sa dress code vzťahuje len na posádku, nie na pasažierov. Teoreticky môžete nosiť, čo chcete.…

Auto Trendy

Šéf Renaultu sa domnieva, že úplný prechod na elektromobily ešte nie je možný

27.7.2024 Redakcia Auto trendy - Generálny riaditeľ spoločnosti Renault Luca de Meo sa domnieva, že úplný prechod na elektromobily do roku 2035 nie je možný, preto žiada Európsku úniu o…

Toto vozidlo má motor z vozidla F1. Potrebuje špeciálnu starostlivosť

26.7.2024 Redakcia Auto trendy - Mercedes-AMG One je najrýchlejšie sériové vozidlo na Nürburgringu. Je poháňané motorom priamo z vozidla F1, čo so sebou prináša množstvo nepríjemností, a to aj počas…

Palivový gigant investuje do výroby spaľovacích motorov. Vynaloží viac ako 7,4 miliárd eur

26.7.2024 Redakcia Auto trendy - Saudi Aramco, jedna z najväčších svetových ropných spoločností, investuje do vývoja spaľovacích motorov. Petrochemický gigant kúpil 10-percentný podiel v spoločnosti Horse Powertrain, ktorú kontrolujú spoločnosti…

Toyota s novým rekordom v Európe. Corolla zosadená z trónu

26.7.2024 Redakcia Auto trendy - Toyota má za sebou mimoriadne úspešný polrok na starom kontinente. Síce nepreskočila na pozíciu lídra, ale udržala si druhé miesto a zaznamenala nový predajný rekord…

Koenigsegg musel stiahnuť výrobu. Nikto nechcel ich malý motor

26.7.2024 Redakcia Auto trendy . Koenigsegg pripravoval revolúciu. Supercar v hodnote takmer 1,7 milióna dolárov mal dostať trojvalcový motor. Motor bol však revolučný. Bol, pretože bol práve vyradený z ponuky.…

Donald Trump o elektromobiloch. Nazýva ich „podvodom“

26.7.2024 Redakcia Auto trendy - Donald Trump rozhodne nepatrí k zástancom elektrifikácie regulovanej dotáciami a predpismi. Kandidát na prezidenta USA oznamuje, čo sa v tejto otázke zmení, ak sa vráti…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov