Objavte v sebe ženskú vášeň
- svoju hybnú silu.

Logo

„Bez vášne nemáte energiu.
Bez energie nemáte nič.“

Warren Buffet

Zaujímavosti,

Kvôli týmto trikom míňame viac peňazí. Ako nás obchody s oblečením prinútia nakupovať viac?

13.4.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/Kmpzzz). Keď vstúpime do obchodu s oblečením, málokedy si uvedomíme, koľko marketingových techník sa používa na ovplyvnenie nášho správania a nákupných rozhodnutí. Od falošného...

13.4.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/Kmpzzz).

Keď vstúpime do obchodu s oblečením, málokedy si uvedomíme, koľko marketingových techník sa používa na ovplyvnenie nášho správania a nákupných rozhodnutí. Od falošného znižovania cien až po taktiku manipulácie s priestorom v skúšobnej miestnosti – obchody používajú rôzne stratégie na zvýšenie svojich ziskov. Tu sú niektoré z nich.

Keď vstúpime do obchodu s oblečením, málokedy si uvedomíme, koľko marketingových techník sa používa na ovplyvnenie nášho správania a nákupných rozhodnutí
Foto: shutterstock/Kmpzzz

Neuromarketing a nákupné rozhodnutia. Čím sa táto oblasť zaoberá?

Takmer každý z nás si už niekedy kúpil oblečenie, ktoré príliš skoro skončilo na dne šatníka. K neuváženým nákupom nás pod vplyvom emócií zvádza množstvo trikov, ako aj podnetov, ktoré podvedome vnímame svojimi zmyslami.

Vznik špecifických emocionálnych reakcií u zákazníkov počas nakupovania nie je náhodný. Je výsledkom toho, že majitelia obchodov uplatňujú stratégie navrhnuté na základe neuromarketingového výskumu.

Neuromarketing je oblasť, ktorá využíva poznatky neurovedy na optimalizáciu predaja. Jeho cieľom je pochopiť, čo poháňa zákazníkov pri nakupovaní, a ovplyvniť ich nákupné rozhodnutia.

Inými slovami, značky a predajcovia sa snažia stimulovať náš nervový systém (často ovplyvňovaním podvedomia) tak, aby sme nakupovali viac, ochotnejšie a menej hrubo. Tu sú niektoré z najobľúbenejších trikov používaných v obchodoch s oblečením.

Hudba a rozhodovanie. Ako hudba ovplyvňuje výber v obchodoch s oblečením?

Americká výskumníčka Julie Bakerová písala o vplyve prostredia v predajni na rozhodovanie zákazníkov už v roku 1986. Vtedy zdôraznila, ako hudba ovplyvňuje náladu a pohodu, ktoré sa premietajú do našich rozhodnutí pri nakupovaní. Ukázalo sa, že nielen typ hudby, ale aj hlasitosť a tempo zvukov ovplyvňujú spôsob, akým nakupujeme.

V obchodoch s oblečením môžeme pozorovať, že hudba je hlasnejšia a rýchlejšia ako napríklad v supermarketoch. Rýchle tempo spôsobuje, že nakupovanie je menej premyslené – nakupujeme viac a rýchlejšie. Platí to najmä v obchodných reťazcoch, ktoré ponúkajú lacné oblečenie.

Naopak, v obchodoch, ktoré ponúkajú výrobky pre trochu staršieho zákazníka, často drahšie, hrá relaxačná, pomalá hudba. Štúdie ukázali, že tento typ zvuku podporuje zákazníkov, aby sa po obchode pohybovali pomalšie. To isté platí aj v supermarketoch, kde pomalšie nakupovanie často vedie k tomu, že do nákupného košíka sa vkladá čoraz viac výrobkov.

Medzi marketingovými trikmi, ktoré používajú obchody, nájdeme aj falošné zľavy, ktoré spočívajú vo vytváraní dojmu zníženia cien
Foto: shutterstock.com/Veja

Ide o jednu z najčastejších marketingových manipulácií. Falošné znižovanie cien a predaj

Pri nakupovaní nie je nič lákavejšie ako výpredaje, znižovanie cien a propagačné akcie. Bohužiaľ, zdanlivé ponuky nie sú vždy také, aké si myslíme, že sú.

Medzi marketingovými trikmi, ktoré používajú obchody, nájdeme aj falošné zľavy, ktoré spočívajú vo vytváraní dojmu zníženia cien, pričom v skutočnosti sa ceny nemenia. Často sa môžeme stretnúť s počiatočným nadhodnotením ceny, aby sme potom mohli tovar označiť ako zľavnený. Potom je pravdepodobnejšie, že si daný výrobok kúpime v domnení, že ušetríme. Nič nemôže byť ďalej od pravdy.

Tento problém sa do istej miery vyriešil povinnosťou uvádzať najnižšiu cenu výrobku z obdobia 30 dní pred znížením. Niektorí zákazníci tomu však stále nevenujú pozornosť a nechajú sa zlákať falošnými akciami.

Je zaujímavé, že výpredaje v odevných reťazcoch sa najčastejšie organizujú na konci sezóny. Napríklad tesne pred začiatkom jesene môžeme kúpiť letné šaty, topy alebo šortky za výhodné ceny. Zákazníci si radi kupujú oblečenie s myšlienkou, že daný tovar využijú aj v nasledujúcej sezóne, ale majte na pamäti, že móda aj náš vkus sa môžu v priebehu roka meniť.

V skutočnosti nás výpredaje nútia nielen nakupovať viac, ale aj vyberať si veci, ktoré nepotrebujeme len preto, že sú lacné.

Manipulácia s priestorom v šatniach. Skresľujú zrkadlá realitu?

Šatne v obchodoch s módou sú starostlivo navrhnuté tak, aby vytvárali čo najlepší dojem na zákazníka.

Zvyčajne sú pomerne malé, čo spôsobuje, že sa cítia menej pohodlne, čo ich následne môže viesť k rýchlejšiemu rozhodovaniu o nákupe. Okrem toho stiesnený priestor v kombinácii s primeraným mäkkým osvetlením spôsobuje, že obraz, ktorý vidíme v zrkadle, vnímame trochu inak, napríklad vrátane farieb a štruktúry materiálu.

Problémom sú často aj samotné zrkadlá. Nie každý vie, že mnohé obchodné reťazce s módou inštalujú zrkadlá s konkávnym povrchom, v ktorých vyzeráme štíhlejšie a oblečenie na nás lepšie leží ako v skutočnosti.

Impulzívne nakupovanie na poslednú chvíľu alebo taktika ukladania výrobkov na seba pri pokladni

Nie je to náhoda, ale v obchodoch s oblečením, priamo pri pokladniach a niekedy aj na pulte, môžeme nájsť drobné predmety s lacnou cenovkou, ako sú šperky, parfumy, kozmetika, ponožky a bytové doplnky.

Často si ich prezeráme, keď stojíme v rade pri pokladni, a niekedy ich bez rozmýšľania pridáme do košíka.

Ide o ďalšiu dobre mienenú taktiku, ktorá má zákazníkov povzbudiť k impulzívnemu nákupu na poslednú chvíľu.

Redakcia Vášeň v tebe.

Súvisiace články:

Aké triky používajú obchody? Vďaka tomu tam miniete viac peňazí

Odkiaľ pochádza oblečenie z druhej ruky? Tu sa dozviete, čo sa s nimi deje, kým sa dostane na vešiaky


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Odporúčame

Dráma 27-ročnej ženy na letisku. Odmietli jej pomôcť, pretože váži príliš veľa. „Takmer som omdlela“.

24.5.2024 Redakcia Vášeň v tebe (foto:tiktok.com/@jaebaeofficial). Jae'lynn Chaney je 27-ročná influencerka z Vancouveru. Je známa tým, že bojuje za lepšie zaobchádzanie s ľuďmi plus size.…

Tvrdnutie medu? Všetko kvôli bežnej chybe. Takto zostáva tekutý dlhšie

23.5.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock.com/milart). Kryštalizácia medu je úplne prirodzený proces a prebieha v každom prírodnom mede. Nie každý však má rád tvrdý…

Pravdepodobne nesprávne používate kapsuly na pranie. Záleží na poradí

23.5.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/goffkein.pro). Pranie bielizne je neoddeliteľnou súčasťou nášho života. Aby sme si to ešte viac uľahčili, radi si kupujeme avizované…

Na okná nalepím alobal. Stačí pár minút a rozdiel je značný. Nepríjemný problém zmizne

23.5.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/Olya Detry). Ako rýchlo ochladiť svoj domov a zabrániť opätovnému prehriatiu miestností, keď nemáte klimatizáciu? Zabudnite na drahé nákupy.…

Psychotest: Vyberte si kávu a zistite, kto ste. Pravda je šokujúca

23.05.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: súkromný archív shutterstock/Elen_Art). Na vašom výbere veľmi záleží, dokonca aj na výbere kávy, ktorú uprednostňujete. Preferencie môžu veľa povedať…

Auto Trendy

Vráti sa čierna legenda? Rusi reaktivovali Volgu

24.5.2024 Redakcia Auto trendy - Спасибо, китайский товарищ - táto fráza z ruštiny znamená "ďakujem, čínsky súdruh" a najlepšie vystihuje novú Volgu. Alebo skôr nové Volgy, keďže značka ukázala až…

Najpozoruhodnejšie letiská. Pohľad na pristátie vám vyrazí dych

24.5.2024 Redakcia Auto trendy - Cestovanie lietadlom nám poskytuje úžasné výhľady. Ponúkajú ich aj vybrané letiská po celom svete. Niektoré z nich sa vyznačujú krajinou, ktorú inde len ťažko nájdete.…

Dacia Stepway Concept, nový model predstavený digitálnym umelcom

24.5.2024 Redakcia Auto trendy - Grafický dizajnér vytvoril model Dacia s moderným dizajnom, ktorý by mohol dokonale zapadnúť do súčasnej ponuky automobilky. Grafický dizajnér vy

Kia Picanto nám ukazuje, že jednoduché autá majú na trhu stále svoje miesto

23.5.2024 Redakcia Auto trendy - Kia Picanto je jedným z vozidiel, ktoré sa stále držia vzorca, ktorý založil segment subkompaktných vozidiel. Je malé, jednoduché, agilné a skvelé do mesta.

Škoda dokončila testovanie nového SUV. Odpočítavanie do uvedenia na trh je v plnom prúde

23.5.2024 Redakcia Auto trendy - Všetko nasvedčuje tomu, že Škoda je už pripravená na tohtoročné uvedenie svojho nového SUV. Vozidlo je v pokročilom štádiu testovania vývoja, takže už teraz môžete…

Číňania uvádzajú na trh konkurenta Volkswagenu Tiguan v Európe. Najvyššia verzia ponúka viac ako 300 koní

23.5.2024 Redakcia Auto trendy - Čínsky výrobca BYD uvádza na európsky trh svoj prvý plug-in hybridný model. SUV Seal U dokáže v čisto elektrickom režime prejsť až 125 kilometrov.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov