Objavte v sebe ženskú vášeň
- svoju hybnú silu.

Logo

„Bez vášne nemáte energiu.
Bez energie nemáte nič.“

Warren Buffet

Zaujímavosti,

Kvôli týmto trikom míňame viac peňazí. Ako nás obchody s oblečením prinútia nakupovať viac?

13.4.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/Kmpzzz). Keď vstúpime do obchodu s oblečením, málokedy si uvedomíme, koľko marketingových techník sa používa na ovplyvnenie nášho správania a nákupných rozhodnutí. Od falošného...

13.4.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/Kmpzzz).

Keď vstúpime do obchodu s oblečením, málokedy si uvedomíme, koľko marketingových techník sa používa na ovplyvnenie nášho správania a nákupných rozhodnutí. Od falošného znižovania cien až po taktiku manipulácie s priestorom v skúšobnej miestnosti – obchody používajú rôzne stratégie na zvýšenie svojich ziskov. Tu sú niektoré z nich.

Keď vstúpime do obchodu s oblečením, málokedy si uvedomíme, koľko marketingových techník sa používa na ovplyvnenie nášho správania a nákupných rozhodnutí
Foto: shutterstock/Kmpzzz

Neuromarketing a nákupné rozhodnutia. Čím sa táto oblasť zaoberá?

Takmer každý z nás si už niekedy kúpil oblečenie, ktoré príliš skoro skončilo na dne šatníka. K neuváženým nákupom nás pod vplyvom emócií zvádza množstvo trikov, ako aj podnetov, ktoré podvedome vnímame svojimi zmyslami.

Vznik špecifických emocionálnych reakcií u zákazníkov počas nakupovania nie je náhodný. Je výsledkom toho, že majitelia obchodov uplatňujú stratégie navrhnuté na základe neuromarketingového výskumu.

Neuromarketing je oblasť, ktorá využíva poznatky neurovedy na optimalizáciu predaja. Jeho cieľom je pochopiť, čo poháňa zákazníkov pri nakupovaní, a ovplyvniť ich nákupné rozhodnutia.

Inými slovami, značky a predajcovia sa snažia stimulovať náš nervový systém (často ovplyvňovaním podvedomia) tak, aby sme nakupovali viac, ochotnejšie a menej hrubo. Tu sú niektoré z najobľúbenejších trikov používaných v obchodoch s oblečením.

Hudba a rozhodovanie. Ako hudba ovplyvňuje výber v obchodoch s oblečením?

Americká výskumníčka Julie Bakerová písala o vplyve prostredia v predajni na rozhodovanie zákazníkov už v roku 1986. Vtedy zdôraznila, ako hudba ovplyvňuje náladu a pohodu, ktoré sa premietajú do našich rozhodnutí pri nakupovaní. Ukázalo sa, že nielen typ hudby, ale aj hlasitosť a tempo zvukov ovplyvňujú spôsob, akým nakupujeme.

V obchodoch s oblečením môžeme pozorovať, že hudba je hlasnejšia a rýchlejšia ako napríklad v supermarketoch. Rýchle tempo spôsobuje, že nakupovanie je menej premyslené – nakupujeme viac a rýchlejšie. Platí to najmä v obchodných reťazcoch, ktoré ponúkajú lacné oblečenie.

Naopak, v obchodoch, ktoré ponúkajú výrobky pre trochu staršieho zákazníka, často drahšie, hrá relaxačná, pomalá hudba. Štúdie ukázali, že tento typ zvuku podporuje zákazníkov, aby sa po obchode pohybovali pomalšie. To isté platí aj v supermarketoch, kde pomalšie nakupovanie často vedie k tomu, že do nákupného košíka sa vkladá čoraz viac výrobkov.

Medzi marketingovými trikmi, ktoré používajú obchody, nájdeme aj falošné zľavy, ktoré spočívajú vo vytváraní dojmu zníženia cien
Foto: shutterstock.com/Veja

Ide o jednu z najčastejších marketingových manipulácií. Falošné znižovanie cien a predaj

Pri nakupovaní nie je nič lákavejšie ako výpredaje, znižovanie cien a propagačné akcie. Bohužiaľ, zdanlivé ponuky nie sú vždy také, aké si myslíme, že sú.

Medzi marketingovými trikmi, ktoré používajú obchody, nájdeme aj falošné zľavy, ktoré spočívajú vo vytváraní dojmu zníženia cien, pričom v skutočnosti sa ceny nemenia. Často sa môžeme stretnúť s počiatočným nadhodnotením ceny, aby sme potom mohli tovar označiť ako zľavnený. Potom je pravdepodobnejšie, že si daný výrobok kúpime v domnení, že ušetríme. Nič nemôže byť ďalej od pravdy.

Tento problém sa do istej miery vyriešil povinnosťou uvádzať najnižšiu cenu výrobku z obdobia 30 dní pred znížením. Niektorí zákazníci tomu však stále nevenujú pozornosť a nechajú sa zlákať falošnými akciami.

Je zaujímavé, že výpredaje v odevných reťazcoch sa najčastejšie organizujú na konci sezóny. Napríklad tesne pred začiatkom jesene môžeme kúpiť letné šaty, topy alebo šortky za výhodné ceny. Zákazníci si radi kupujú oblečenie s myšlienkou, že daný tovar využijú aj v nasledujúcej sezóne, ale majte na pamäti, že móda aj náš vkus sa môžu v priebehu roka meniť.

V skutočnosti nás výpredaje nútia nielen nakupovať viac, ale aj vyberať si veci, ktoré nepotrebujeme len preto, že sú lacné.

Manipulácia s priestorom v šatniach. Skresľujú zrkadlá realitu?

Šatne v obchodoch s módou sú starostlivo navrhnuté tak, aby vytvárali čo najlepší dojem na zákazníka.

Zvyčajne sú pomerne malé, čo spôsobuje, že sa cítia menej pohodlne, čo ich následne môže viesť k rýchlejšiemu rozhodovaniu o nákupe. Okrem toho stiesnený priestor v kombinácii s primeraným mäkkým osvetlením spôsobuje, že obraz, ktorý vidíme v zrkadle, vnímame trochu inak, napríklad vrátane farieb a štruktúry materiálu.

Problémom sú často aj samotné zrkadlá. Nie každý vie, že mnohé obchodné reťazce s módou inštalujú zrkadlá s konkávnym povrchom, v ktorých vyzeráme štíhlejšie a oblečenie na nás lepšie leží ako v skutočnosti.

Impulzívne nakupovanie na poslednú chvíľu alebo taktika ukladania výrobkov na seba pri pokladni

Nie je to náhoda, ale v obchodoch s oblečením, priamo pri pokladniach a niekedy aj na pulte, môžeme nájsť drobné predmety s lacnou cenovkou, ako sú šperky, parfumy, kozmetika, ponožky a bytové doplnky.

Často si ich prezeráme, keď stojíme v rade pri pokladni, a niekedy ich bez rozmýšľania pridáme do košíka.

Ide o ďalšiu dobre mienenú taktiku, ktorá má zákazníkov povzbudiť k impulzívnemu nákupu na poslednú chvíľu.

Redakcia Vášeň v tebe.

Súvisiace články:

Aké triky používajú obchody? Vďaka tomu tam miniete viac peňazí

Odkiaľ pochádza oblečenie z druhej ruky? Tu sa dozviete, čo sa s nimi deje, kým sa dostane na vešiaky


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Odporúčame

Turistický raj s problémami. Na jedného obyvateľa tu pripadá až 118 turistov

03.07.2025 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/kitzcorner). Kde je priveľa turistov? Ak neznášate predierať sa davmi a všadeprítomnými cestovateľmi, tomuto miestu sa radšej vyhnite oblúkom.…

Zázračná ingrediencia, ktorá premení vaše panely na lesklé zrkadlo

3.7.2025 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: tiktok.com/carolina.mccauley). Zabudnite na drahé čistiace prostriedky! Tento bežný kuchynský pomocník vráti vašim podlahám dokonalý lesk bez šmúh a námahy.…

Ateroskleróza nebolí vždy. Pozor na tieto tiché signály

03.07.2025 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/kei907). Ateroskleróza sa môže celé roky rozvíjať potichu – bez varovania, bez bolesti, bez výstražných signálov. Často je jej…

Sušené paradajky – zdravá pochúťka, ktorá posilní vaše srdce aj kosti

03.07.2025 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock.com/Anna_Pustynnikova). V tradičnej stredomorskej kuchyni sú prítomné odjakživa, na Slovensku sa objavili pomerne nedávno. Sušené paradajky majú výraznú chuť…

Vezmi z kuchyne a hoď do bazéna: Voda zostane krištáľovo čistá celé týždne!

3.7.2025 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/Pixel-Shot). Zabudnite na drahú bazénovú chémiu! Tento jednoduchý trik z kuchyne premení váš kalný bazén na dokonalý oázový raj…

Auto Trendy

Mazda CX-5: Prichádza nová generácia obľúbeného SUV

03.07.2025 Redakcia Auto trendy - Mazda CX-5 je už od svojho uvedenia na trh jedným z najdôležitejších modelov značky Mazda. Od roku 2013, kedy debutovala prvá generácia, si tento model…

Renault Duster šokuje cenami: V Austrálii je lacnejší ako Dacia u nás

3.07.2025 Redakcia Auto trendy - Francúzska automobilka Renault prekvapila automobilový svet uvedením modelu Duster na austrálsky trh s cenami, ktoré sú výrazne atraktívnejšie ako tie, za ktoré sa predáva Dacia…

Efekt zebry: Ako slnko a tieň ovplyvňujú vašu jazdu

03.07.2025 Redakcia Auto trendy - Počas celého roka sa vodiči stretávajú s rôznymi prírodnými javmi, ktoré môžu sťažiť jazdu. Jedným z menej známych, ale nebezpečných javov je tzv. efekt zebry,…

Dacia Duster: Cenovo dostupné SUV, ktoré si získalo srdcia zákazníkov

03.07.2025 Redakcia Auto trendy - Dacia Duster je jedným z najobľúbenejších SUV na trhu. Jej popularita neustále rastie, pretože ponúka kombináciu nízkej ceny, priestrannosti, praktickosti a atraktívneho dizajnu. Navyše, zákazníci…

Peralta S: Futuristické Maserati inšpirované vesmírnou loďou

03.07.2025 Redakcia Auto trendy - Peralta S, jedinečný automobil s dizajnom pripomínajúcim UFO, je poctou legendárnemu Maserati Boomerang z roku 1972. Tento futuristický model, navrhnutý Fabriziom Giugiarom, synom slávneho dizajnéra…

Unikátne objavy v Amazonskom pralese: Sedem gigantických urn odhalilo tajomstvá minulosti

03.07.2025 Redakcia Auto trendy - V brazílskej časti Amazonského pralesa došlo k výnimočnému objavu. Sedem obrovských urn, ukrytých pod povrchom zeme, odhalilo fascinujúce detaily o pohrebných rituáloch predkolumbovských kultúr. Archeológovia…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov